Ahad, April 18, 2010

HMK Insani: X-FACTOR Seseorang Insan

Berbicara tentang prinsip 'natural of law', sesuatu yang kita berikan itulah juga yang kita akan terima kembali sebagai imbal balik. Jika baik+positif yang kita galakkan maka, baik juga positiflah impaknya. Namun,adalah sebaliknya jika buruk+negatif seruan kita maka, buruk juga negatiflah natijahnya.
Hidup ini umpama menanam benih-benih dan baka-baka yang baik untuk tuaian di hari muka. Tidak pernah mati dengan kejian, tidak pula hanyut dengan pujian. Sumbangan yang diberikan tidak pula sesekali mengharapkan rekognisi dan penghargaan yang melampau. Buat, bikin dan hanya drive over ke arah apa yang kita impikan, insya-Allah segala penghargaan dan pencapaian sewajarnya akan kita perolehi tanpa perlu dipinta.
Justeru, adalah penting bagi kita untuk menemukan X-FACTOR (faktor penguat diri~potensi) dalam diri agar, usaha tidak putus asa, gagal tidak merobek jiwa dan berjaya tidak mendabik dada. Percayalah pada kuasa hijrah insani; berubah tanpa batasan dan dengan beralasan yang rasional. Najah itu pasti milik kita. Tahniah buat semua pelajar Personality Sciences hasil sentuhanku. Moga-moga anda semua lebih berjaya dan berintegriti in future. All the BEST!!!.

zahiri shams associates