Jumaat, Ogos 21, 2009

Hijrah Insani di Bandaraya Bersejarah


Seawal 7.30 pagi hari sabtu sebelum ini, saya dengan jemputan teman-teman berkesempatan ke Melaka untuk memberikan perkongsian memperkasa 'team-building' di salah sebuah sekolah di sini.

'Pengembaraan' ke Melaka adalah julung-julung kalinya buat saya. Walaupun hanya satu jam lebih sahaja dari Kuala Lumpur tetapi rasanya sudah lama saya tidak ke Melaka. Seingat saya terakhir kali saya menziarahi Melaka adalah pada tahun 1996 bersama ayahanda dan arwah bonda berserta adinda tersayang. Selepas itu tidak lagi saya berkesempatan ke sana. Mungkin, pertamanya tidak ada keluarga atau teman akrab di sana yang menyebabkan jarang-jarang saya berkunjung.



Namun, selepas berpeluang berkenalan dengan guru-guru di Melaka dalam kursus yang dianjurkan di Melaka, rasanya sudah hampir tiga kali pada tahun ini saya ke Melaka. Alhamdulillah itulah perancangan DIA.

Walaupun jumlah pendidik dalam kursus pada kali ini tidak seramai sebagaimana dalam kursus-kursus dan seminar sebelum ini, namun, bak kata pepatah quantity not much important but the quality is utmost important. Program kali ini dijalankan dalam suasana yang begitu moderat dan sederhana tetapi really happening.


Terima kasih pihak tuan rumah yang bersusah payah memberikan layanan dan persediaan kelas pertama seadanya kepada saya dan teman-teman. Ruang dan peluang mengenali kalian semua adalah golden opportunity pada kami.

All the best to all of you teachers!

zahiri shams associates