Isnin, Disember 13, 2010

HMK Insani: Perkahwinan; Mahabbah wa Rahmah!

"Wahai anak muda berkahwinlah. Sesiapa yang mampu, berkahwinlah kerana ia lebih memelihara dan mejaga faraj. Sesiapa yang tidak mampu untuk berkahwin maka hendaklah dia berpuasa kerana puasa adalah penahan (daripada gelojak nafsu)"(Hadith Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari)

Alhamdulillah, hari Sabtu (11 Disember 2010) baru-baru ini, berkesempatan berkonvoi bersama menghantar abang ipar ke rumah isterinya bagi Majlis Resepsi sebelah perempuan di Sungai Besar, Selangor. Syukur adik-beradik,ipar-duai semuanya dapat hadir. Majlis begitu meriah dengan suasana kampung yang menghijau,menyejuk mata.


Majlis dipihak lelaki akan diadakan Sabtu ini 18 Disember 2010 di Desa Maju Sg.Tengi. Turut bersama diadakan pada sebelah paginya, majlis marhaban dan cukur jambul Muhammad Iskandar Wafri b. Mozahiri dan Nur Qaseh Qalesya bt. Mohd.Saiful (adik ipar, kiri sekali mendukung Nur Qaseh dalam gambar di atas).
Sekali lagi TAHNIAH buat Azhar dan Farhan. Doa dan harapan perkahwinan yang yang dibina atas dasar cinta, kasih dan sayang-Nya akan sentiasa diRahmati. Moga kekal bahagia ke akhir hayat...ameen ya RABB!!!
zahiri shams associates