Khamis, Mei 28, 2009

Ibu Aku Cinta Padamu...Hargailah Ibumu...!

KASIH?
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya....berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...... .berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudisibunya....berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......



Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malamdi dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibusegera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan olehsi anak lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00

2) Tolong jaga adik : RM4.00

3) Tolong buang sampah : RM1.00

4) Tolong kemas bilik : RM2.00

5) Tolong siram bunga : RM3.00

6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambilsesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatangpen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA

3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA

4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA

5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu ?PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu.Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, 'Saya SayangkanIbu' .Kemudian si anak mengambil pen dan menulis 'Telah Dibayar' pada mukasuratyang sama ditulisnya.'Jika kamu menyayangi ibumu, 'forward'kanlah kepada sahabat- sahabat anda.

FIKIRKANLAH. ....

forwarded article daripada aisyah@kbu.edu.my buat manfaat bersama
zahiri shams associates