Selasa, Mac 16, 2010

HMK Insani: Tuan Haji Jamil Yang Kukenali;Kini Hanya Kenangan.

Perkenalan dengan Tuan Haji Jamil pada tahun 2006 memberikan satu pengalaman yang sangat berharga dan tidak ternilai dalam hidup ini. Orangnya sederhana tegas, ramah mesra, pengasih penyayang dan baik hati.
Peribadi tersebut membuatkan diri ini sentiasa menghormati beliau. Banyak nasihat secara langsung dan tidak langsung disampaikan beliau bilamana kami bertemu. Peribadi seorang ayah berjaya yang ditonjolkan mampu menjadi inspirasi hidup.
Namun,masa berlalu begitu pantas hampir 3 tahun lebih menjadi anak menantunya, kini segala gelak ketawa, suka duka, pelawa makan minum, hanya tinggal kenangan semata-mata. Tuan Haji Jamil bin Istad, ayahanda mertuaku telah kembali ke Rahmahtullah pada 7hb Mac 2010 yang lalu.
Segala pesanan masa hidupnya masih terngiang-ngiang di telinga ini. Insya-Allah selagi nyawa di kandung badan segala apa yang ditinggal pesannya akan cuba kutunaikan. Bersamalah didoakan mudah-mudahan rohnya sentiasa dicucuri Rahmat Allah swt dan ditempatkan bersama insan-insan yang beramal soleh.
Ameen Ya Rabbi!
Al-Fatihah,,,
zahiri shams associates